Thursday, March 2, 2017

Tempahan Penginapan Homestay HAVS (RR) 2017

Bismillah,

Segala puji bagi Allah s.w.t., Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam di sampaikan kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w., keluarga serta para sahabat baginda.

Alhamdulillah, syukur bila dapat memberi servis terbaik buat keluarga yang menginap di Homestay HAVS (RR). Tempahan di buat lebih awal dengan bayaran deposit diperlukan bagi mengelak pertembungan dengan tempahan keluarga yang lain.

Syukur tahun ni kami telah pasang water heater bagi memberi keselesaan kepada penginap Homestay HAVS (RR).

" If you want to view my Airbnb page "




Corner Lot Exclusive Homestay RR


Banting, Selangor, Malaysia
Our cool and comfortable single storey homestay with 2 bedrooms, 1 main hall and 1 family hall. Enjoy a cozy kitchen, 1 bathroom, toilet seat with shower and 1 squatting toilet. About 25 minutes to...
Accommodations in Banting


Tempahan Penginapan 2017

Februari:
10-11 (2D 1N): Mr. xxx, Negeri Sembilan

Mac:
11-13 (3D 2N): Teha, Banting
18-19 (2D 1N): En. Azlan, Banting
31-1 (2D 1N): En. Norhisam, Banting 

April:
28-29  (2D 1N): Cikgu Noor, Banting
30-1 Mei (2D 1N): En. Jalmin, Shah Alam (Airbnb)

Mei:


Jun: 
30-1 Julai  (2D 1N): En. Ariffin, Banting


Julai:
.
.
.
.
.

Ogos:
26-27 (2D 1N): En. Ipin, Banting (deposit)
.
.
.
.

September:
8-10  (2D 1N): En. Naqib, Banting (deposit)
.
.
.
.

Oktober:
.
.
.
.
.

November:

.
.
.

Disember:
.
.
.
.
.

Senarai pelanggan sepanjang 2016

Sebarang pertanyaan, tempahan @ maklumat lanjut;
Sila hubungi:
Azizan : 012 339 3250
Farah : 012 6713780

Wednesday, December 28, 2016

Tempahan Homestay HAVS Alor Gajah 2017

Bismillah,

Segala puji bagi Allah s.w.t., Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam di sampaikan kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w., keluarga serta para sahabat baginda.

Alhamdulillah, syukur bila dapat memberi servis terbaik buat keluarga yang menginap di Homestay HAVS berdekatan UiTM Melaka a.k.a UiTM Lendu.

Kepada yang menginap di Homestay kami, ada 3 bilik, 2 bilik air dan di lengkapi dengan keperluan tambahan seperti:
- peti ais
- dapur masak
- mesin basuh
- iron
- water heater
- TV + njoi
- 2 katil queen + 1 katil single
- 3 aircond (Hall, bilik utama dan bilik kedua)

Homestay yang selesa dan mampu milik serta kawasan yang mempunyai kejiranan yang sungguh tenang.


Tempahan Penginapan 2017

Januari:
1                      : Cuti Tahun Baru


27-30 (4D 3N): Mr. xxx, JB

Mac:

2-11 (10D 9N): International customer

April:

15-16 (2D 1N): Azimah, Putrajaya
24-25 (2D 1N): Murni, Rawang 
25-26 (2D 1N): Fauzziah
26-27 (2D 1N): Ana

Mei:
20-21 (2D 1N): En. Azri, Putrajaya 


Jun: 

18-24 (6D 5N): International customer
28-5 Julai (7D 8N): International customer


Julai:

.
.
.
.

Ogos:
.
.
.
.


September:
.
.
.
.

Oktober:
.
.
.
.
.

November:
.
.
.
.

Disember:

.
.
.
.


Senarai pelanggan 2016

Sebarang pertanyaan, tempahan @ maklumat lanjut;
Sila hubungi:
Aziz : 012 3393250
Farah : 012 6713780

Monday, November 7, 2016

Homestay Terkenal, Selesa dan Mampu Milik Sekitar Alor Gajah

Bismillah,

Mula-mula mesti nak promote homestay sendiri kan.

1. Homestay HAVS Lendu
Depan UiTM Lendu
- rumah setingkat 3 bilik
- lengkap dengan perabot rumah
- 3 bilik ada kipas siling
- 3 aircond (hall, bilik utama, bilik tengah)
- 2 bilik air
- kelengkapan memasak
- TV dengan Njoi
- mesin basuh
- peti ais
Puan Farah : 012 671 3780

2. Taman Bandar Baru,
Masjid Tanah, Melaka (20 minit ke UiTM Lendu)
 - rumah 2 tingkat
- lengkap dengan perabot rumah
- mesin basuh, dapur masak, peti ais
- 3 biji aircond
Puan Salwa: 019 981 7810

3. Taman Rembia, Melaka (20 minit ke UiTM Lendu)
 - rumah setingkat 2 bilik
- lengkap dengan perabot rumah
- peti ais
- aircond di bilik utama

Puan Iza: 012 379 5046

4. Homestay Lendu



Puan Azizah: 017 608 7828 / 012 829 3953

5. Nurjai Homestay
Seri Pengkalan, Alor Gajah
Puan Ida: 019 250 4997
En. Zaini : 019 250 1443

6. Homestay Alor Gajah


En. Shah : 013 314 9036 / 011 1794 6950

7. Homestay Gabana



Puan Zaina: 012 639 3244

Monday, October 10, 2016

Kisah Aku, Atuk dan Nenek

Tetiba rindu kat arwah atuk dan nenek.

Nak citer sebelah ayah dulu.
Sejak aku lahir, memang tak jumpa arwah atuk. Alhamdulillah arwah atuk meninggal di Mekah atas pangkuan nenek (menurut cerita ayahku).

Arwah nenek, setiap kali nak balik kampung hati memang berderau. Sebab arwah nenk ni pembersih dan keje umah perfect. Tapi nak takut mcm mana...rumah nenek tetap kena balik. Lagipun kalau lama tak balik mesti la rindu kan. So, aku berlatih jadi cucu yang baik. Mana yang rasa tak boleh buat aku tak buat. Tapi sedaya upaya aku usahakan buat apa yang nenek suka.

Apa yang aku buat...?
Lepas basuh pinggan, mop lantai kalau lantai basah.
Pagi mesti amik penyapu dulu sebelum nenek pegang penyapu.
Kain baju terus lipas lepas angkat...biar tak kumut dan kemas.

Alhamdulillah arwah nenek banyak la mengajarku tentang urusan diri dan mengajar erti berdikari. Arwah nenek ni jenis tepat masa.

Nak citer sebelah mak pula.
Pernahla tolong atuk dan nenek.
Atuk bagus, mandi, lepas solat subuh, ngaji, sarapan terus masuk kebun. Ada la keje2 kampung yang diusahakan. Memang rajin orangnya. Sebelum pukul 12 mesti dah balik rumah. Untuk berehat, bersihkan diri dan bersedia untuk solat zohor. Redup sket atuk pusing area2 tepi umah. Masuk waktu asar atuk balik umah. Magrib atuk gi surau, kadang tunggu sampai isyak kadang isyak kat umah.

Aku suka masuk kebun dengan atuk...petik buah kopi, kumpul kelapa...dan keje2 ringan yang boleh di tolong. Atuk bagus, setiap kali dengar anak cucu nak balik...mesti masuk kebun tangkap ayam kampung. sembelih dan uruskan sampai bersih. Lepas tu nenek la yang masak sedap2. Setiap kali cucu balik, dengar je bunyi loceng aiskrim, atuk mesti suh kami panggil. Atuk suka belanja kami cucu2nya.

Arwah nenek kecil molek orangnya. Pandai masak, buat kuih baulu, kuih bakar. Tiap kali bulan puasa...nenek mesti tunggu aku balik untuk buat kuih bakar dan baulu sama. Bila aku dah besar, kalau nenek kurang sihat ke...nak gi spital cek doktor...kalau boleh nenek nak tunggu aku cuti semester. Sebab nenek kata, kalau nenek masuk wad ada la cucu boleh tolong tengok.

Kenangan betul dok kampung ngan atuk nenek. Mereka memang wira dan wirawatiku...di samping ibu bapaku.

Wednesday, January 27, 2016

Maklumat Perniagaan di Bandar Alor Gajah dan Sekitar Melaka

Bismillah,

Post kali ini lebih pada sharing 6 perniagaan, pada sesiapa yang tercari-cari homestay, katering atau pemasangan njoi dan aircond yang murah atau lain-lain perniagaan yang boleh saya kongsikan maklumatnya.

i. Kawanku Frozen Trading
Sohel Rana (016 692 3239 / 012 960 3065)
Sp 11, Jalan Sungai Petai Permai 2,
78000 Alor Gajah,
Melaka

Perniagaan: chicken foods (steak, chicken chop, lamb), frozen foods, menjual dan beli kulit lembu.

Sedia terima tempahan:
- catering
- majlis perkahwinan/kenduri
- gerai-gerai makan dan restoran
- majlis-majlis keramaian
- perniagaan di pasar, pasar malam, pasar tani

ii. Homestay

Taman Bandar Baru,
Masjid Tanah,
Melaka
 - rumah 2 tingkat
- lengkap dengan perabot rumah
- mesin basuh, dapur masak, peti ais
- 3 biji aircond
Puan Salwa: 019 981 7810

iii. Homestay
 Taman Dimensi,
UiTM Cawangan Melaka,
Alor Gajah,
Melaka
 - rumah setingkat
- lengkap dengan perabot rumah
- mesin basuh, dapur masak, peti ais

Puan Farah: 012 671 3780

iv. Katering
Sajian Ukhuwah Enterprise
Masjid Tanah,
Melaka
06 384 2387
013 299 7715
019 331 1238

fb: sajian ukhuwah katering


v. Ayam Kampung Hasehem Agroart Ventures
Pulau Sebang, Melaka
LOT 491,
KAMPUNG TANJONG RIMAU DALAM T/API TRD 19R,
78000 ALOR GAJAH,
MELAKA
013 258 4636 (HAFIZ),
017 847 7405 (FAIEZ),
011 2072 9877 (AZIZ)
017 223 2123 (SHAMSUL)
web: http://pembekalayamkampung.wordpress.com


vi. Pemasangan NJOI dan Aircond murah
Yee Huat Perkhidmatan TV
Uncle Goh (017 372 1130)
06 556 1005

3748, Main Road,
78000 Alor Gajah,
Melaka







Sebarang pertanyaan, tempahan @ maklumat lanjut;
Sila hubungi:
Aziz : 011 2072 9877
Farah : 012 6713780

Berminat dengan Tadika Bangi

Bismillah,

Pada yang berminat untuk hantar anak ke sekolah yang menggunakan Bahasa Cina sebagai bahasa penghantar.

Boleh daftar di Tadika Bangi.

Maklumat lanjut:

Tadika Bangi
Lot 31539, Jalan 3, Kampung Aman Bangi,
Pekan Bangi Lama,
43000 Kajang, Selangor

Boleh hubungi, Teacher Law (012 912 9822) untuk dapatkan maklumat lanjut.

berdekatan SJK (C) Yoke Min, Bangi

Kawasan Tadika Bangi ini sungguh selesa dan selamat. Setiap pagi ada perhimpunan dan senaman.

Pecahan untuk bayaran pada awal tahun:

i. Pendaftaran
ii. Baju (sekolah dan sukan)
iii. Deposit yuran (1 bulan)
iv. Yuran bulanan (bayar sebelum 10hb untuk tiab-tiap bulan)
v. Buku teks (setahun dua kali bayar)

Selamat belajar...:)






Sebarang pertanyaan @ maklumat lanjut;
Sila hubungi:
Aziz : 011 2072 9877
Farah : 012 6713780

Tuesday, January 12, 2016

Tempahan Homestay HAVS Mampu Milik dan Selesa di Alor Gajah

Bismillah,

Segala puji bagi Allah s.w.t., Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam di sampaikan kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w., keluarga serta para sahabat baginda.

Alhamdulillah, syukur bila dapat memberi servis terbaik buat keluarga yang menginap di Homestay HAVS berdekatan UiTM Melaka a.k.a UiTM Lendu.

Kepada yang menginap di Homestay kami, ada 3 bilik, 2 bilik air dan di lengkapi dengan keperluan tambahan seperti:
- peti ais
- dapur masak
- mesin basuh
- TV + njoi
- 2 katil queen + 1 katil single

Homestay yang selesa dan mampu milik serta kawasan yang mempunyai kejiranan yang sungguh tenang.


Tempahan Penginapan 2016

Januari:
1                   : Cuti Tahun Baru

14                : Hari Keputeraan Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan
17                : Hari Keputeraan Sultan of Kedah
24                : Cuti Thaipusam

Februari:
.
.
.
.
.

Mac:
11-12 (2D 1N): Cik Sofea, Nastiamusic Entertainment
.
.
.
.

April:
22-23 (2D 1N): En Zainudin Omar sekeluarga
.
.
.
.
Mei:
3-5 (3D 1N): En Khairul - konvo di UiTM Lendu
.
.
.
.

Jun: 
.
.
.
.
.

Julai:
.
.
.
.
.

Ogos:
.
.
.
.
25-31 (7D 6N): International customer

September:
1-10 (10D 9N): International customer
.
.
.
.

Oktober:
.
.
.
.
.

November:
7-8 (2D 1N): En. Naz - konvo di UiTM Lendu (booking)
8-9 (2D 1N): Cik Ira - konvo di UiTM Lendu (booking)
9-10 (2D 1N): Cik Nisa - konvo di UiTM Lendu (booking)
16-25(10D 9N): International customer
.
.

Disember:
23-24 (2D 1N): En. Roslan (booking)
24-25 (2D 1N): En. Din
28-31(4D 3N): Cik Zulaikha (booking) RM180
.
.
.
.



Sebarang pertanyaan, tempahan @ maklumat lanjut;
Sila hubungi:
Aziz : 011 2072 9877
Farah : 012 6713780